Før dit barn starter på Stensagerskolen

Vi har et stort ønske om – sammen med jer og den børnehave som dit barn evt. kommer fra - at gøre overgangen til skole så god og tryg som mulig.

Indhold

På Stensagerskolen modtager vi hvert år nye skolestartere. Vi ønsker at gøre skolestarten så kvalificeret som mulig for det enkelte barn. Derfor har vi udviklet vores egen indskolningsprocedure, så overgangen fra børnehave til skole bliver så god og tryg som muligt.

Hvert år i april måned får Stensagerskolen besked fra PPR Aarhus Kommune om, hvilke børn der har fået plads på skolen. Det er kommunens visitationsudvalg, der afgør, hvor barnet skal gå i skole.

På samme tidspunkt får du et brev om, at dit barn skal starte på Stensagerskolen ved skolestart. Når PPR har givet os besked om, at dit barn skal starte på skolen, så tager vi kontakt til dig.

Stensagerskolen har en tilhørende SFO-ordning, og jeres barn kan benytte vores SFO-tilbud fra 1. august. Dog kræver det, at I har tilmeldt barnet til SFO via Pladsanvisningen inden 1. august. I skal selv kontakte jeres sagsbehandler for oplysning om indmelding til SFO, takster/egenbetaling og ansøgning om transport til og fra SFO. I hverdagen er SFO’en åben fra skoledagen stopper og til kl. 16, og i skoleferierne fra 8-16. Hvis I har brug for yderligere pasning pga. jeres arbejdstider, kan I efter nærmere aftale med os tilmelde jeres barn til morgenpasning (fra 6.30-8) eller eftermiddagspasning (fra 16- 17). Denne pasning foregår i andre lokaler, og med andet personale end barnets faste personale.

I dette afsnit kan du læse om, hvordan vores indskolningsarbejde foregår på Stensagerskolen.

Indskolingsprocedure

Sidst opdateret: 14. marts 2024